Model GT został zaprojektowany przez studio Bertone (na tym mógłbym zakończyć opis wyglądu :) ). Od pierwszego spojrzenia czuć sportowy charakter. Opływowy kształt nadwozia, bez zbędnych ozdobników w postaci wlotów powietrza, czy wielkich spoilerów (kto do Alfy Romeo GT doklei spoiler powinien do końca życia jeździć Golfem). To auto eleganckie, dla ludzi sukcesu.
Wyposażenie nawet w najtańszej wersji jest wystarczające (wspomaganie kierownicy, ABS, klimatyzacja - czego więcej do życia potrzeba?), a mając odrobinę szczęścia łatwo trafić na skórzaną tapicerkę w kolorze czarnym lub... czerwonym.
Alfa nie tylko przyciąga wyglądem, ale również świetnie się prowadzi. Zawieszenie przednie i tylne oparte na wielowahaczu, więc auto jest przyklejone do asfaltu nawet w najbardziej ekstremalnych sytuacjach. Z jakością zawieszenia wiążą się wysokie koszty serwisu. Gdy coś zaczyna się dziać, to ciężko namierzyć usterkę wśród miliona wahaczy, tym bardziej, że dostanie sie do niektórych z nich wiąże się z rozebraniem sporej części zawieszenia.
Kierowcy długodystansowi docenią świetny 150 konny silnik Diesla 1.9JTD (znany chociażby z sportowych wersji Fiatów). Jednostka mocna, z dużym momentem obrotowym dostępnym od samego dołu, połączona z 6 biegową skrzynią biegów świetnie przyspiesza i jest bardzo oszczędna. Z drugiej strony Alfa Romeo GT cierpi na typowe bolączki nowoczesnych turbo diesli. Pompowtryski (200zł), turbina (regeneracja koło 1000zł) i DPF gdy już ulegną awarii mogą mocno uderzyć po kieszeni. Model GT ma wspólną budowę z innymi autami marki (w dużej mierze z 147) więc znalezienie zamienników w przystępnych cenach nie powinno sprawić problemu.
Wnętrze jak w Alfie 147 |
I jak zwykle na koniec, podsumowanie:
Alfa Romeo GT
1.9 MultiJet 16v 150KM
Ceny
od 11000 do 18000 (roczniki 04-06)
Lata
produkcji – 2004-2010
Masa
- 1365kg
Pojemność
silnika – 1.9
Moc
- 150km
Prędkość
maksymalna – 209km/h
Przyspieszenie
do 100km/h – 9,2s
Paliwo
- Ropa
Spalanie
– 6,7l/100km
Koszt
przejechania 100km – 29,82zł (4,45zł za litr)
+ |
- |
Piękna linia
nadwozia
|
Drobne
usterki
(problemy z elektroniką i instalacją elektryczną ) |
Dynamiczny i
oszczędny silnik
|
Mało
przestronne wnętrze
|
Wielowahaczowe
zawieszenie |
Wielowahaczowe
zawieszenie |
Duża ilość
części zamiennych |
Przeciętna
jakość wykonania
|
Umiarkowana
cena zakupu
|
FAP |
Na
co zwrócić uwagę podczas oględzin:
- korozja podłogi
- pompa wspomagania (hałas podczas obracania kierownicą)
- zużyte synchronizatory skrzyni biegów
Jakoś nigdy nie miałem okazji jeździć tym autem więc nawet nie bardzo wiem jak się ono sprawdza. Muszę przyznać, że jakiś czas temu na trasie miałem okazję dzwonić po pomoc drogową http://holowanie-gdynia.pl/ i są to specjaliści najwyższego zakresu.
OdpowiedzUsuń