środa, 7 października 2015

Tani sportowiec (nie tylko w zakupie) #3 Alfa Romeo GT - Sportowy Diesel?

http://static.classistatic.de/imagegallery/alfa-romeo/gt/alfa-romeo-gt-alf_gt_04_test_2.jpg     Alfa Romeo ma tylu zwolenników, co przeciwników. Ci pierwsi kochają Włoskie samochody za ich estetykę, prowadzenie i oryginalne rozwiązania, za to druga grupa wyśmiewa się z ich awaryjności i... zazdrości tej pierwszej.

     Model GT został zaprojektowany przez studio Bertone (na tym mógłbym zakończyć opis wyglądu :) ). Od pierwszego spojrzenia czuć sportowy charakter. Opływowy kształt nadwozia, bez zbędnych ozdobników w postaci wlotów powietrza, czy wielkich spoilerów (kto do Alfy Romeo GT doklei spoiler powinien do końca życia jeździć Golfem). To auto eleganckie, dla ludzi sukcesu.

     Wyposażenie nawet w najtańszej wersji jest wystarczające (wspomaganie kierownicy, ABS, klimatyzacja - czego więcej do życia potrzeba?), a mając odrobinę szczęścia łatwo trafić na skórzaną tapicerkę w kolorze czarnym lub... czerwonym.

http://www.motokobiety.pl/tapety/Samochody/Alfa%20Romeo/Alfa%20Romeo%20GT/Alfa%20Romeo%20GT%201024x768_b5.jpg     Alfa nie tylko przyciąga wyglądem, ale również świetnie się prowadzi. Zawieszenie przednie i tylne oparte na wielowahaczu, więc auto jest przyklejone do asfaltu nawet w najbardziej ekstremalnych sytuacjach. Z jakością zawieszenia wiążą się wysokie koszty serwisu. Gdy coś zaczyna się dziać, to ciężko namierzyć usterkę wśród miliona wahaczy, tym bardziej, że dostanie sie do niektórych z nich wiąże się z rozebraniem sporej części zawieszenia.

     Kierowcy długodystansowi docenią świetny 150 konny silnik Diesla 1.9JTD (znany chociażby z sportowych wersji Fiatów). Jednostka mocna, z dużym momentem obrotowym dostępnym od samego dołu, połączona z 6 biegową skrzynią biegów świetnie przyspiesza i jest bardzo oszczędna. Z drugiej strony Alfa Romeo GT cierpi na typowe bolączki nowoczesnych turbo diesli. Pompowtryski (200zł), turbina (regeneracja koło 1000zł) i DPF gdy już ulegną awarii mogą mocno uderzyć po kieszeni. Model GT ma wspólną budowę z innymi autami marki (w dużej mierze z 147) więc znalezienie zamienników w przystępnych cenach nie powinno sprawić problemu.

http://srv2.betterparts.org/images/alfa-romeo-gt-05.jpg
Wnętrze jak w Alfie 147
     Alfa Romeo GT tryska oryginalnością, a sportowe akcenty, jak zegary startujące z godziny szóstej, krótka przekładnia kierownicza, nisko profilowe opony na 17 calowych felgach stanową o tym, że auta z silnikiem diesla nie są przeznaczony tylko dla emerytów i rencistów. I to wszystko za około 15 tysięcy złotych. Chyba nie ma na rynku innego 10 letniego samochodu segmentu G w takiej cenie, więc chociażby dlatego mimo sporej ilości drobnych usterek (brakuje odrobiny niemieckiej precyzji) warto zainteresować się modelem GT.

     I jak zwykle na koniec, podsumowanie:

Alfa Romeo GT
1.9 MultiJet 16v 150KM
http://www.iceis.pl/alfa-romeo/gt/alfa-romeo-gt_-_romeo,630x396.jpeg
Ceny od 11000 do 18000 (roczniki 04-06)
Lata produkcji – 2004-2010
Masa - 1365kg
Pojemność silnika – 1.9
Moc - 150km
Prędkość maksymalna – 209km/h
Przyspieszenie do 100km/h – 9,2s
Paliwo - Ropa
Spalanie – 6,7l/100km
Koszt przejechania 100km – 29,82zł (4,45zł za litr)

+
-
Piękna linia nadwozia
Drobne usterki
(problemy z elektroniką i instalacją elektryczną )
Dynamiczny i oszczędny silnik
Mało przestronne wnętrze
Wielowahaczowe zawieszenie
Wielowahaczowe zawieszenie
Duża ilość części zamiennych
Przeciętna jakość wykonania
Umiarkowana cena zakupu
FAP

Na co zwrócić uwagę podczas oględzin:
  • korozja podłogi
  • pompa wspomagania (hałas podczas obracania kierownicą)
  • zużyte synchronizatory skrzyni biegów

1 komentarz:

  1. Jakoś nigdy nie miałem okazji jeździć tym autem więc nawet nie bardzo wiem jak się ono sprawdza. Muszę przyznać, że jakiś czas temu na trasie miałem okazję dzwonić po pomoc drogową http://holowanie-gdynia.pl/ i są to specjaliści najwyższego zakresu.

    OdpowiedzUsuń