wtorek, 22 września 2015

Tani sportowiec (nie tylko w zakupie) #1 Honda CRX del sol - Japońskie szaleństwo

http://www.todoautos.com.pe/attachments/f38/30241d1180978959-honda-crx-del-sol-100_0424.jpg
Del sol świetnie się nadaje dla tuningowców
     Jak przystało na pierwszą propozycję przygotowałem prawdziwą petardę. CRX pierwszej generacji był przełomowym modelem Hondy. Japoński koncern pokazał całemu światu, że Azjaci potrafią robić samochody nie tylko solidne, ale także dające niespotykaną radość jazdy. Niestety, druga generacja generacja jest już bardzo leciwa (ostatni egzemplarz zjechał z taśmy produkcyjnej 23 lata temu!), a co za tym idzie praktycznie niedostępna na polskim rynku (o pierwszej już nie wspominając), dlatego lepiej poszukać jej młodszego brata: CRX del sol.

     Projektanci Hondy tworząc ten model mieli tyko jedno założenie: ma dawać radość z jazdy. Tak o to w nasze łapki wpada bezkompromisowe auto sportowe. Zadziorna sportowa stylistyka, tylko dwa miejsca w środku, fabrycznie twarde zawieszenie i silnik, który tam gdzie inne kończą, on dopiero zaczyna wchodzić na obroty. Dodatkowo posiada dach typu targa!

     Mimo tylko dwóch miejsc del solka jest całkiem funkcjonalna. Z tyłu ma ogromny bagażnik, do którego można schować dach, a za siedzeniami zamykane na klucz schowki.Jak już jesteśmy przy dachu, należy wspomnieć, że jest on metalowy, więc auto można użytkować przez cały rok.

      Polecam silnik 1.6 ESI o mocy 125 koni mechanicznych. Przy tak małej masie auta w zupełności wystarczy (VTEC  robi swoje), a przy tym spala 7.5 litra na 100km. Nawet przy ostrzejszej jeździe ciężko przekroczyć 10 litrów, a przy tym uchodzi za niezawodny. Radze unikać jednostki 1.5, ponieważ taka wersja była sprzedawana jedynie w USA.

     Najgorzej w CRX'ie prezentuje się wnętrze, które mocno przypomina to z miniciężarówek: wygląda tanio i brzydko. Auto dzieli również dwie największe przypadłości hond: silnik wymaga częstej kontroli poziomu oleju, a blacha nie grzeszy trwałością, więc biorąc pod uwagę wiek auta i zamiłowanie drogowców w Polsce do sypania zimą soli, może być ciężko ze znalezieniem nieskorodowanego egzemplarza.

http://i.wp.pl/a/f/jpeg/19144/hondaCRX.jpeg
Wnętrze nie porywa, ale obrotomierz wyskalowany do 9tyś rozbudza wyobraźnie
Na rynku można znaleźć oferty już od 2 tyś złotych, jednak radziłbym poszukiwać auta w granicach 6-10 tyś. zł, najlepiej wyprodukowanego po 1994 roku.
 






Honda CRX
del sol
Silnik: 1.6 ESi 125KM
 http://onlytruecars.com/data_images/gallery/02/honda-crx-del-sol/honda-crx-del-sol-01.jpg
Lata produkcji – 1992-1997
Masa - 1030kg
Pojemność silnika – 1.6
Moc - 125km
Prędkość maksymalna – 190km/h
Przyspieszenie do 100km/h – 9,3s
Paliwo – Benzyna
Spalanie – 7,5/100km
Koszt przejechania 100km – 36,38zł (4,85zł za litr)

+
-
Dach typu Targa
Korozja
Łatwość serwisu
Wnętrze
Niezawodność
VTEC
Wyciszenie wnętrza
Na co zwrócić uwagę podczas oględzin:
  • korozja
  • łączników stabilizatorów, sworznie wahaczy
  • unikać egzemplarzy powypadkowych!



Kamil Budnik

6 komentarzy:

  1. Faktyczne takie auta są bardzo fajne, ale ja chyba bardziej preferuję zwykłe auta miejskie. Jestem zdania, że również warto jest zapoznać się z tym co napisano w https://kioskpolis.pl/wartosc-rynkowa-pojazdu/ i czym faktycznie jest wartość rynkowa pojazdu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja pamiętam dokładnie ten samochód i jestem zdania, że jak najbardziej fajny był to wybór. Właśnie dlatego ja także zawsze mam przy sobie kontakt do pomocy drogowej http://www.pomocdrogowa.bialystok.pl/ aby wiedzieć co robić w przypadku nagłej awarii.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś widziałam również te auta na trasie, ale to było jakiś czas temu. Zresztą jaki to by samochód nie był to i tak przecież każdy może ulec jakiejś awarii. W takich sytuacjach zawsze najlepiej jest dzwonić po pomoc drogową https://holowanie.i-poznan.pl/ i ja mam pewność, że holowanie będzie bardzo sprawne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Może i ja kiedyś będę taki samochód posiadał, ale póki co jeżdżę trochę starszym autem. Od razu chcę każdemu polecić świetną pomoc drogową https://jarex24.pl/ gdyż wiem, że ich wybór jest właściwy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oczywiście w dużej mierze bardzo ważnym jest to aby każdy z nas wiedzieć jak zachować się gdy nasz pojazd ulegnie nagłej awarii. Zdecydowanie w takich momentach warto jest skorzystać z usług holownika od https://www.pomocdrogowa.w.poznaniu.pl/holowniki/ i to jest bardzo ważna sprawa.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dostępność usług holowania pojazdów ciężarowych i specjalistycznych jest równie ważna, zwłaszcza dla profesjonalnych kierowców i firm transportowych. Na stronie https://hol-max.pl/ można znaleźć informacje, czy firma oferuje pomoc dla takich pojazdów. Zanim nastąpi potrzeba skorzystania z takich usług, warto zweryfikować możliwości techniczne firmy oraz zakres geograficzny jej działania, aby zapewnić sobie odpowiednią pomoc w razie potrzeby.

    OdpowiedzUsuń